30 Ağustos 2016 Salı

Creed





 Rocky serisi...

 Yine bir çocukluğumun unutulmaz filmlerinden biri olan seri...

 Rocky'nin karşısına kim çıkarsa çıksın biz hep onu tutardık. Tüm kalbimizle inanırdık onun kazanacağına...

 Rocky'nin 6. filmini izlemek için sabırsızlandığım o dönem...

 Hatta serinin son filmini izlemeden önce diğer 5 filmi hemen izleyivermiştim...

 Hey gidi günler heyyyy...

 Bir iki gün önce serinin son filmini düşündüm, noldu acep ona diye..

 Şansa bak ki birileri bilgisayarıma yüklemiş filmi, sadece benim izlememi bekliyormuş...

 Açtım az önce filmi, izlemeye başladım.

 İlk defa bir serisinde Rocky Balboa başrolde değildi. Bu sefer başrol geçmişten bir dostun oğluydu, Alpollo Creed.

 Bundan dolayı bu filmi ben Rocky serisinden biri olarak göremedim. Sanki bu filmde bizim Rocky konuk oyuncu olarak katılmıştı.

 Sadece bundan dolayı olsa neyse, alışık olduğumuz pek çok Rocky filminin tasvirleri bu filmde yoktu.

 Mesela bu filmde biz Rocky'i güçlü değil, yorulmuş, hasta biri olarak görüyoruz, ayrıca serinin olmazsa olmazı "Eye of the Tiger" şarkısını da burada bulamıyoruz.

 Aslında biz bu filmde seriyle ortak pek bir şey bulamıyoruz desek yeridir.

Bundan mütevelli beklentilerimi karşılayan bir film olamadı kendisi. Keşke Rocky efsanesi adı altında izlemeseydim filmi. Belki o zaman daha güzel gelebilirdi film, neyse...

Yine de son filmle alakalı bir kaç şey öğrensek bir şey olmaz bence. :)

 Bu filmle alakalı söyleyebileceğim ilk şey; bu filmin senaryosunun  Sylvester Stallone tarafından yazılmamış olmasıdır. İlk defa Rocky filminin senaryosu başka birinin kaleminden yazılmış.

 Filmin bir sahnesinde Rocky'nin Creed'i eğitirken gözünüz Creed'in tişörtüne takılacaktır. Tişörtün arkasında "Why do I wanna fight. Because I can't sing and dance" yazısını göreceksiniz. Anlamı "Neden dövüşmek istiyorum? Çünkü şarkı söyleyemem ve dans edemem." demektir. Bu replik Rocky serisinin ilk filminde Adrien ile Rocky buz pistinde kayarken söylenmiş bir repliktir.

 Bun filmle birlikte Sylvester Stallone ikinci kez aynı rol adı altında Oskar'a aday olmuştur.

 Serideki en uzun süreli filmdir kendileri ayrıca...

 Filmin güzel yanı ufak detaylarla geçmişi yad ediyor olması. Mesela Rocky 3'te hatırlayın filmin sonunu: Apollo Creed ile Rocky kendi aralarında bir maç yapmaya karar verirler ve film birbirleriine attıkları ilk yumruk ile son bulur. Hep merak ederdim o maçı kim kazandı diye. Cevabını filmin içinde bulabilirsiniz. :)

İyi seyirler














Hiç yorum yok:

Yorum Gönder