6 Temmuz 2016 Çarşamba

The Life of David Gale / Ölümle Yaşam Arasında





 Herkese yeniden merhaba,

 Yine bir on bir ayın sultanını ardımızda bıraktığımız, bol bol akraba ziyaretlerine şahit olduğumuz, tıka basa midemizi doldurdumuz bir bayrama kavuştuk. Herkesin bayramı mübarek olsun. :)

 Bu Ramazan ayı benim için bambaşka geçti. İlk defa ailemden uzakta idim bu bayramda. Malum bütünleme sınavlarına denk geliyordu sınavlar. :/ Ama iyiki denk gelmiş dediğim bir aydı. Çünkü bu sayede ilk defa İstanbul'da oruç tutmuş oldum. Hemen hemen her iftarda bambaşka insanlarla iftar yapıp, bambaşka ramazan anıları biriktirdim. Unutulmaz bir donemdi benim için.

 Tabiki bu dönemde vakit geçsin diye filmler izlemeyi de ihmal etmedim.

 Bugün size anlatacağım filmde onlardan biri olacak.

 Orijinal adı ' The Life of David Gale'  olan filmi Türkler 'Ölümle Yaşam Arasında'  diye çevirmeyi uygun görmüşler. İyi mi etmişler, bilemedim. Neyse...

 2003 yılında vizyona filmin oyuncu kadrosunda hepimizin Titanik filmindeki Rose karakteri ile tanıdığı Kate Winslet bulunuyor. Ayrıca Kevin Spacey de filmde oynayan diğer başrol oyuncu.

 Filmin türü gerilim, korku, suç, cinayet  diyebiliriz. Zaten Kevin Spacey'nin filmlerinde her zaman biraz gerilime denk geliyorum ben. Mesela Se7en ya da Usual Suspects buna güzel bir örnek olabilir.

 Filmin türü aynı zamanda bir cinayet filmi olduğu için film boyunca 'acaba katil kim, sonu nasıl bitecek' diye kendi kendinize meraklanıp, tahminlerde bulunuyorsunuz. Sonunda da hiç birini tutturamıyorsunuz, kusura bakmayın. :) En azından ben ve kardeşim filmin sonunda bayağı şaşırdık.

 Yine de benim bu kadar övmeme rağmen film bir çok ülkede negatif eleştiriler almış. Çünkü filmde verilen mesaj idam cezasının yanlış, canice bir uygulama olduğunu söylüyor ana karakterler tarafından. Bu yüzden idam cezasını uygulanan bir çok ulkede hoş karşılanmıyor film. Bir çok eleştirmen tarafından düşük puanlara tabii oluyor. Ama, yine de bizim IMDB amcamız filme 7.5 puan vermiş. Bu da gösteriyor ki; eleştirmenler ne derse desin halk filmi sevmiş. :)

 Bence siz de boşverin filmin mesajını ya da eleştirmenlerin görüşünü; açın filmi izleyin. Pişman olmayacaksınız.

İyi seyirler







1 yorum:

  1. Film de çok, kitap da. Bunu da tuttum aklımda. Sırası geldikçe okur, izleriz inşallah :) Bazen eleştirmenler filmi öyle farklı görüp düşük puan veriyorlar ki, neye göre değerlendirdiklerini anlamıyorum. Ben imdb puanına bakıyorum gene. Arada farklı bir iki film çıksa da genelde tutuyor puanı bence. Yeni paylaşımlarını bekliyorum canımcım. Sevgiler ❤

    YanıtlaSil