23 Temmuz 2016 Cumartesi

3.10 to Yuma / 3.10 Yuma Treni





 Kaç kere geçtim şu ekranın başına artık sayamıyorum. Her seferinde yarım kalan cümleler, kaydedilmemiş yazılar kaldı burada. Ama sefer başka. Bu sefer yazacağım. Çünkü sabırla beklediniz yeni yazımı. Size bir teşekkür borçluyum.:)

 En son yazı yayımladığım tarihe baktım. Sanki bir asır geçmiş. O zamandan bu zamana yine de bir çok insan blogumu ziyaret etmiş. En çok ziyareti de Rusya'dan almışım. O yüzden en büyük teşekkür size; sevgili Rus misafirlerim.

 Son zamanlarda hem ben hem de Türkiye zor bir süreçten geçtik, bu kötü dönem malesef hala devam etmekte. Gülümsemek için sebep arar olduk şu zamanda. Bundan da kaynaklı bir türlü yayımlanmayan yazılarım.

 Neyse yine çok konuştum değil mi? Hani biz asıl konumuza yani filmlerime geçelim.

 Şimdi size öyle bir film tavsiye edeceğim ki bana çok teşekkür edeceksiniz, tabi filme benim gözümden bakarsanız. :)

 Filmin orijinal ismi 3.10 to Yuma. Türkçe ismi ise 3.10 Yuma Treni.

 Filmimiz 2007 yapımı bir Amerikan kovboy filmi.

 Sanırım konuya yanlış bir yerden başladım. :/ Şöyle başlasam daha iyi olur. 1953 yılında Elmore Leonard aldı bir yazar 3.10 to Yuma adlı bir kısa hikaye yayımlar. Çok beğenilen bu hikayenin 1957 yılında hikayeyle aynı isimle filmini çekerler. Film Türkiye'de Gönüllü Katil olarak adlandırılmıştır. Ayrıca bu film 2012 yılında ABD Kongre Kütüphanesi tarafından "kültürel, tarihi ve estetik olarak önemli" filmler arasında seçilerek ABD Ulusal Film Arşivi'nde muhafaza edilmeye başlanmış.

 Şimdi ben size bu filmi bu kadar anlattım ama asıl anlatmak istediğim film bu değildi ki. :)

 Ben bu 1957 yapımı filmin 2007 yılında yeniden çekilmiş olan versiyonunu izledim, size de onun hakkında bilgi vereceğim.

 İzlediğim filmin başrol oyuncuları Christian Bale ve Russell Crowe. Aslında başrol oyuncularını bu iki kişiyle kısıtlamak biraz yanlış bir yaklaşım olacak bu film için. o yüzden 'asıl' başrol oyuncuları diye bir düzeltme yapmak isterim.

 Macera, suç, drama türünde olan filmin konusu; borç batağında, küçük bir çiftlik sahibi Dan Evans'ın (Christian Bale) belli bir para karşılığında yeni yakalanmış, bir suç örgütü liderini saat 3.10 da Yuma mahkemesi için kalkacak trene kadar refakat etme sürecini anlatıyor.

 Peki bu filmde beni bu kadar etkileyen şeydi, hepinizin kafasındad şu an bu soru, biliyorum. :) Filmde tutuklu haydut rolünü oynayan kişi Russell Crowe'du. Bana göre dünyanın en karizmatik kötüsü Russell Crowew'un oynadığı Ben Wade karakteriydi. Bir rol bir oyuncuya bu kadar mı yakışır! Hatta bu karakter için Tom Cruise'ı bile düşünmüşler, ama, Allah'tan, sonradan vazgeçmişler kararlarından.

 Film vizyona girdikten sonra birçok eleştirmen tarafından olumlu eleştiriler almış ayrıca da 2 tane de Oskar'a aday olmuş. Ayrıca dünya çapında da yaklaşık 70 milyon dolarlık bir hasılat yapmış.

 Şimdi ben size filmin konusunu, tarihini, özelliklerini anlattığıma göre ne diyorum son söz olarak;

İyi seyirler












2 yorum:

  1. Russell Crowe tartışmaya gerek duymadığım aktörlerden, ben de çok severim. 3:10 Yuma Treni ise izlediğim en iyi Western türü filmler arasında yer alıyor. Günümüzde çok fazla bu tür film çekilmiyor da zaten. Ayrıca filmin çıkış noktası hakkında araştırma yapmamıştım, bilgim yoktu, güzel bilgiler de edinmiş oldum bu yazıyı okuyarak. Elinize sağlık. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim bu güzel yorum için. Yine beklerim bloguma. :)

      Sil