4 Haziran 2016 Cumartesi

Death Note





 Hayatımda ilk defa anime izledim geçenlerde.

 Az buçuk animelerle ilgilenen herkesin bildiği en popülerden biri olan 'Death Note' idi ilk anime deneyimim.

 Devamı gelir mi bu animelerin, bilmiyorum, çünkü bambaşka bir dünya animeler diyarı... Öyle ki 800 kadar bölümü olan animeler varmış... Zor kardeşim zor yeni bir şeylere başlamak, yapmak, bulmak vs...

 Neyse konumuza dönelim biz. :)

 Türkçe'ye 'Ölüm Defteri' diye çevirebileceğimiz animemiz başlangıçta bir manga (Japon çizgi romanlarına verilen isim) olarak piyasaya sürülmüş. Ardından çok beğenilen manganın animesini yapmaya karar verilir ve 2006-2007 yılları arasında ortalama 20 dakikadan oluşan 37 bölümlük bir seri yayınlanır. Bu da yetmez bir de 3 tane filmini çekerler manganın!

 İşte bunu izledim ben.

 Animenin konusu ise şöyle: Dünyadaki adaletsiz durumdan bıkan 17 yaşındaki lise öğrencisi Light Yagami bir gün tesadüfen doğa üstü güçlere sahip bir defter bulur. Bu sayede bu defterle birlikte hep istediği o ideal, adaletli dünyayı yaratmaya çalışacaktır. Tabiki karşısına birçok zorluk çıkacak ama bizim Yagami o keskin, inanılmaz üstün zekasıyla öyle şeyler yapacak ki...

 Dediğim gibi anime izlemek benim yeni bir olaydı. Dolayısıyla kafamda bir sürü oluşmuştu. Allah'tan anime canavarı bir arkadaşım vardı da sorular aydınlığa kavuştu. :)

 Gel gelelim benim ilk izlenimimlerime... Bu kadar akıllıca bir senaryoyu yazan senaristi ayakta alkışlamak isterim doğrusu. Bir bulmacayı çözmeye çalışırmış gibi ya da bir satranç müsabakasını izlermiş gibi, hep bir sonraki hamleyi merak ediyor izleyen insan. Bu açıdan baktığımda mangayı yazan Tsugumi Ooba'yı tebrik etmek isterim.

 Ama yine de animeyi kendimi iyi hissedemiyordum. Çünkü animede oynayan kadın karakterler (bana göre) kötü tasvir edilmişti. Kadınlar erkeğinin kölesi o ne isterse yapacak tipte aptal kızlardı. Kadınların bu kadar basit bir varlık olarak tanıtılırken erkeklerin üstün zekalı olması beni delirtti! Bu yönüyle bakınca da haliyle tepemin tası attı. Dolayısıyla seriyi izlerken hep bir gelgitte kaldım; hem sevdim hem de nefret ettim; hem merak edip hemen izledim hem de hiç izlemeden birkaç gün geçirdim...

 Değişik bir deneyimdi benim için. İlginizi çekiyorsa buyurunuz, izleyiniz.

İyi seyirler









4 yorum:

  1. Şuanda izlediğim animelerden birisi Death Note. Gerçekten çok popüler. Bir tane anime izleyince bir şuna bakayım, bir buna bakayım diyerek devam ediyorsun.. Kendimden biliyorum :)
    Şuanda çok iyi gidiyor bakalım bitince ben nasıl hissedeceğim. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım severek bitirirsin Akela, iyi seyirler. :)

      Sil
  2. Ben animelerden Şeker Kız Candy'de kaldım ama bloglar sayesinde bir anime kültürüm oluştu :) ❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şeker Kız Candy'mii! Annemin gençliğinde en beenerek izlediği seri. :) Dolayısıyla bizde az nasibimizi almadık ondan. :)

      Sil