31 Mayıs 2016 Salı

Brave / Cesur





 Animasyonlar kalp ben. (Yeni nesil whatsapp sözleri işte.)

 En güzel özelliği ders çıkarılabilecek bir yapıda olması. Büyük küçük farketmez, herkese bir mesaj gönderir animasyonlar.

 'Brave'  Türkçe ismiyle 'Cesur' Disney'in 2012 yılında bizlerle tanıştırdığı Merida isimli bir prensesin hayatını anlatıyor.

 Annesi Kraliçe Elinor'un isteği üzerine bizim kızıl-kıvırcık saçlı, dünya güzeli, biraz da maskülen prensesimiz Merida için evlilik müsabakası düzenleniyor. Bu durumdan son derece rahatsız olan prensesimiz acaba ne yapacak, izleyip görelim. :)

 Film ilk vizyona girdiğinde büyük bir merak uyandırmıştı bende. Ama sonradan Merida karakterini Beren Saat'in seslendirdiğini duyunca geri söndü bu merak duygusu. (Buradan da anlaşılacağı üzere büyük bir Beren Saat hayranıyım. (!) )

 Tabi ki bu tepkimi duyan arkadaşlarım film için bir şans vermemi istediler. Onlara göre gayet makul bir durumdu bu. Tabiki sözlerini dinledim onların, başladım izlemeye.

 Böylelikle bir ön yargımı daha yıkmış olduk. :)

 Film hakkındaki duygularımı tek bir kelimeyle özetlemek gerekirse; BA YIL DIM!

 Eğer bir Disney prensesi olsaydım sorusunun cevabını bulmuş oldum. Özgürlüğüne düşkün, deli dolu, yerinde duramayan Merida...  Sana olan sevgimi nasıl anlatabilirim acaba, kelimeler kifayetsiz kalıyor şu an. :)

 Film vizyona girdiğinde 538 milyon gibi bir hasılat yapmış. Böylelikle dünya çapında en çok hasılat yapan animasyonlar arasında da adını yazdırmış.

 Bu dünya tatlısı animasyon ayrıca  En İyi Animasyon dalında da Oskar'ı kapmış.

 Bu arada eğer filmin orijinal afişindeki Brave başlığına dikkatli bakarsanız 'B' harfinin içinde Merida 'E' harfinin içinde ise Elinor'un yüzünü göreceksiniz. Merak edenler için TıkTık

İyi seyirler













6 yorum:

  1. izliycem tabii. whisper of my heart izle bak çok tatlıııı :)

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler tavsiye için, izlerim inşallah en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  3. Teşekkürler tavsiye için, izlerim inşallah en kısa zamanda :)

    YanıtlaSil
  4. izleyeceğim :) bloğunu takibe aldım bana da bekliyorum sevgiler :)

    YanıtlaSil
  5. Yanıtlar
    1. hoşbuldukk :) gfc den de takibe alırsanız sevinirim..

      Sil