14 Nisan 2016 Perşembe

Seven Pounds / Yedi Yaşam



 Dünya'da en zorlandığım konulardan biridir film seçmek. Hangi film nasıl, benim izlemek istediğim konuda mı, peki ya oyuncuları...

 Kafam hep allak bullak olur bu dönemde. Haliyle iki saatlik bir film için bazen günlerce araştırma yaptığım günler olur.

 İşte böyle durumlardan kurtulmak için telefonumda bir film listesi yer etmeye başladı. Yer'den kastım internette tesadüfen bulduğum, denk geldiğim filmlerin ekran görüntülerini alarak telefonda yer etmesini sağlamak.

 Ama bilirsiniz bu ekran görüntüsü alma klasörünün içeriğini. Bir sürü ıvır zıvır görüntülerle doludur. Haliyle benim filmler de zaman içinde klasörde kaybolup gitmiş.

 Bir iki gün önce bu klasörde derin bir araştırma içerisine girdim. Izlemek istediğim tüm filmlerin adlarını ve yapım yıllarını eski bir deftere yazmaya başladım. Bir film, iki film, üç film derken 23 tane film adı yazmışım o eski deftere. Haliyle bayağı şaşırdım ve üzüldüm. Bunca zamandır bu filmleri nasıl olur da izlemem diye...

 Hangisinden başlamalı, ilk izleyeceğim film hangisi olmalı diye düşünürken bu sorununda şip şak cevabını buldum. Hemen yanımda bulunan arkadaşıma 'bana birden yirmi üçe kadar bir sayı söyle' dedim. Verdiği cevap sayesinde aradığım filmi bulmuş oldum. İşte, size izlemiş olduğum ilk filmimden bilgiler:

 'Seven Pounds'  Türkçe adıyla 'Yedi Yaşam' 2008 yapımı bir Will Smith filmi.

 Will Smith bu filmde hem yapımcı hem de başrol oyuncusu olarak karşımıza çıkıyor.

 The pursuit of the happiness filminden sonra yönetmen Gabriella Muccino ve Will Smith ikilisi bu filmde de tekrar birlikte oluyorlar. Haliyle de ortaya başarılı bir ürün çıkıyor.

 Filmi ilk izlediğiniz anlarda biraz kafa karıştırıcı bulabilirsiniz. Ne yapıyor bu adam, hangi zamanı anlatıyor diye düşünürken bir de bakmışsınız filmin sonlarına gelmişsiniz. O yüzden sizden ricam biraz sabır. :)

 Ama bu sorundan kurtulmak istiyorsanız size biraz filmden bahsedebilirim:

 Sırlarıyla dolu bir adamın tamamen hayatlarını değiştirmek istediği 7 yabancı insan üzerindeki olağan dışı seyahati denebilir filmin konusu için.

 Biliyorum biraz karışık bir cümle oldu. Ama amacım spoiler vermeden konuyu en basit şekliyle sizlere anlatabilmekti. Bunun sonucunda da ortaya böyle bir açıklama geldi.

 Filmde Will Smith'in kullandığı motel size tanıdık gelirse hiç şaşırmayın. Çünkü o motel daha önce 2000 yapımı Christopher Nolan yönetmenliğinde çekilen Memento filmininde kullandığı mekandır.


 Filmde Woody Harrelson bir et markasının satış pazarlamasını yapan Ezra Turner karakterini oynamıştır. Harrelson'un diğer bir et satış pazarlaması rolü ise Natural Born Killers filmdeki Michael Knox rolüdür.

 Bu film neticesinde Will Smith, Gabriella Muccino'yu 'insan ilişkilerinin efendisi' sözleriyle meth etmiştir.

İyi seyirler









Hiç yorum yok:

Yorum Gönder