15 Nisan 2016 Cuma

Ben Affleck vs Christian Bale



 Merhabalar,

 Bazen düşünürüm, biz insanlar ne tuhaf varlıklarız diye. Başkaları ne derse desin, ne yaparlarsa yapsınlar, biz yine de kendi yolumuzda yürürüz. Kimsenin düşüncesi bizim kafamızdan geçenlerden daha önemli değildir. Hele ki ortada yanlış bir fikir olduğunu düşünürsek..., elimizden geldiğince düzeltmeye çalışırız onu. Çünkü bize göre o fikir doğru değil, düzeltilmesi gerekiyor...

 Kaç gündür çeşitli yerlerden Batman v Superman filminin eleştirilere denk geliyorum. Genel fikir olarak insanlar Superman karakterini oynayan oyuncuyu yani Henry Cavill'i beğenirken Batman'i oynayan Ben Affleck'i beğenmemişler. Herkesin aklında Christian Bale'in inanılmaz performansı kazınmış. O yüzden de "keşke Christian Bale tekrar oynasaydı bu filmde" sözü tüm sosyal medyada geziniyor.

 Ne yazık ki Ben Affleck için yapılan bu eleştiriyi kabul edemeyeceğim. Bana göre haksız bir eleştiri var burada.

 Biliyorum, bugüne kadar sinema dünyası birçok film gördü Batman hakkında. Bu filmler arasında en çok sevilen beğenilen, en çok akıllarda yer edineni Christian Bale'in filmleri oldu. Bu yüzden de, tabiri yerindeyse, seyirciler açısından en iyi Batman filmi unvanını kazandı.

 Bende bu fikri destekleyen seyircilerdenim. Kaç kere izledim Christian Bale'in Batman serisini, bilmiyorum. Emin olun bundan sonrada izlemeye devam edeceğim. Çünkü, bilirsiniz, bazı filmler tek izlemeliktir, bazıları ise ömür boyu izlemelik... Bana göre bu seri ömür boyu izlemelik olacaktır hep.

 Christian Bale'in Batman serisine erkek kardeşim sayesinde tanışmıştım. Ve andan sonra serinin tüm filmlerine, tabiri caizse, aşık olmuştum. Çünkü ilk defa bir fantastik film bu kadar gerçekçi bir şekilde anlatılmıştı. Bunca yıldır izlediğimiz diğer Batman filmlerine hiç benzemiyordu. Senaryo o kadar gerçekçi bir şekilde kaleme alınmıştı ki, filmde hemen hemen hiç Alıştığımız tipik ulaşılmaz Batman değildi o, karşısındaki düşmanlar da fantastik özelliklerle yoğrulmuş tipler değildi. O kadar gerçekçi bir senaryoya sahipti ki film; bayılmıştım...

 Batman v Superman filminin fragmanını ilk izlediğim anı hatırlıyorum. Hemen facebook'ta 'can't wait for it, Ben Affleck' başlığında paylaşmıştım fragmanı. :)

 Bu güne kadar birçok filmini izledim Ben Affleck'in. Hiç birinden de pişman olmadım. Oynadığı bütün filmlerde başarıyla oyunculuğunu sergiledi. Son filmini henüz izlemedim ama eminim bu filmde de hünerini göstermiştir.

 Bunların dışında Batman v Superman filmi ile Christian Bale'in oynadığı film her yönüyle tamamen farklı bir konuya sahiptir. Dolayısıyla da tamamen farklı Batman tiplemelerini oynamışlardır.

 Christian Bale'in Batman karakteri tamamen gerçekçi bir yapıya sahiptir. Sanki her insan Batman olabilirmiş gibi, sanki Gotham şehri gerçekten varmış gibi. Ama Ben'in Batman'indeki Gotham şehri bambaşkadır. Oradaki karakterler gerçekçi değil tamamen fantastiktir. Dolayısıyla konusu da Batman'in karakteri de oyunculuk performansı da birbirinden farklı olacaktır. Bu yüzden yeni Batman filminin yönetmenine teşekkür etmek isterim Christian Bale'i oynamadığı için. Bu sayede Nolan'ın oluşturduğu Batman karakterine büyük bir saygı olmuş.




 Teşekkürler Zack Synder.





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder