24 Nisan 2016 Pazar

12 Angry Man / 12 Öfkeli Adam





 Hem dünya sineması hem de benim için dünyanın en kıymetli filmlerinden biri olan 12 Öfkeli Adam filmiyle karşınızdayım.

 Benim için bu kadar kıymetli olan bu filmi seçmemin sebebi aslında bir teşekkür içindir.

 Dün Sade ve Derin adlı blogun sahibi DeepTone  benim blogumu ziyaret etmiş ve ilk filmime de övgüler dolusu bir yorum bırakmış. Daha sonra akşamında tekrar blogumu ziyaret ederek 'son yazıma bakar mısın?' diye başka bir yorum atmış. Yoruma görür görmez hemen sayfasına uğradım ve gördüğüm şey karşısında adeta şok oldum. Meğersem DeepTone son yazısında benim blogumu tavsiye ettiği bloglar arasında göstermiş.

 Nasıl mutlu oldum, nasıl ! Kaç kere okudum adımı o son yazı da, sayamadım. :)

  DeepTone'un yapmış olduğu bu ince jesti sayesinde blogta sizin gibi birçok misafirim, yorumlarım ve beni takip etmek isteyenler oldu.

 Bu sayede mutluluğum kat ve kat arttı.  :)


  Filmimiz 1957 yılında vizyona girmesine rağmen tüm dünyada hala en çok sevilen filmlerden biri olma özelliğini korumaktadır. Öyle ki IMDB 'nin En İyi 250 Film listesinde 6. sırada yer almaktadır.

 Filmin 96 dakikalık süresinin neredeyse 90 dakikasında olaylar sadece tek bir mekanda geçmektedir. Buna rağmen film tüm sürekleyici diyaloglarıyla devam etmektedir.

 Dünyaca ünlü yönetmen Sidney Lumet'in yönettiği ilk sinema film olan filmimizin yapımcılığını da Henry Fonda ve Reginald Rose üstlenir.

 Fonda ve Rose'un ilk ve tek yapımcı rolünü üstlendiği 12 Öfkeli Adam'ın oyuncu kadrosunda ise Henry Fonda'dan başka Lee J. Cobb, Jack Klugman ve Ed Begley gibi isimler de yer almaktadır.

 Bir jüri üyesinin elinde bulunan birkaç basit delil ile diğer 11 jüri üyesini şüphelinin suçsuz olabileceği konusunda, makul şüphe temelinde, ikna etme çabalarıdır, filmin konusu.

 Filmin en değişik özelliklerinden biri hiçbir karekterin adını bilmeyişimizdir. Sadece filmin sonunda iki karekterin adını adını duyuyoruz.

 1997 yılında televizyon için tekrar çekilen filmde yargıç rolü bir bayan oyuncuya verildi. Ayrıca bu adapte filmdeki jüri üyelerinden dördü Afro Amerikan oyunculardı. (İlk filmde ise bütün jüri üyeleri beyaz tenli insanlardır. Sadece suçlu karakterini oynayan oyuncu siyahidir.) Adapte film de bayan jüri oyuncu oynatmamalarının nedeni ise filmin ismine sadık kalmak istediklerindendir.

  Filmimiz ayrıca 3 dalda Oscar'a aday gösterilmiştir.

  Amerikan Film Enstitü'nün yayınlamış olduğu listelerde de adını yazdıran filmimiz dünya klasikleri arasında yer almaktadır.

 Günümüzde; film, genel olarak iş dünyasındaki çalışanlara takım dinamikleri ve çatışma çözümü teknikleri göstermek için izletilebiliyor.

 Vennu Mallesh adlı Hintli şarkıcı 12 Angry Man adlı şarkısını bu film için yazmıştır. Şarkının sözleri filmdeki jüri üyelerinin ilk ve son kararlarını anlatır.

 Son olarak, filmimiz, 2007 yılında ABD kongre Kütüphaneleri tarafından 'kültürel, tarihi ve estetik olarak önemli' filmler arasına seçilerek ABD Ulusal Film Arşivi'nde muhafaza edilmiştir.



 Sizlere daha kolay ulaşmamı sağlayarak bana böyle bir jesti yapan DeepTone'a çok teşekkür ederim. :) Bu film senin için. :)

İyi Seyirler
















14 yorum:

  1. Merhaba canım blogunu yeni keşfettim takipteyim bende beklerim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hoşgeldin bloguma, hemen geliyorum bloguna. 😃

      Sil
  2. DeepTone Çok iyi birisi yaa sevdim onu ve blogunu :) tıpkı oda benim gibi gizemli bu yönlerimizin aynı olduğu gibi bazı yönlerimizde aynı :D neyse yorumu kalabalıklaştırmayım ben :) Yazın için teşekkürler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, her zaman beklerim bloguma

      Sil
  3. Henüz izlememiştim ilk fırsatta izleyeceğim teşekkür ettim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek, izleyince haber edersin. :)

      Sil
  4. oleeeey, senin seçtiğin filmler gerçekten çok iyiler diyom ben zaten :) bir de baksanaaa, bende kültür başlığında 19 mart yazısına, en iyi 10 amerikan filmi, adlı yazıma, noluuur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güzel yorumun için. Beğenmene çok sevindim. Hemen okuyorum yazını. 😃

      Sil
    2. Teşekkür ederim güzel yorumun için. Beğenmene çok sevindim. Hemen okuyorum yazını. 😃

      Sil
  5. çok güzel listeme aldım.bu arada deep candır ya

    YanıtlaSil
  6. Takipteyim.Hoşgeldiniz blog dünyasına...sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim, sizde hoşgeldiniz bloguma. :)

    YanıtlaSil
  8. Deep arkadaşımız sayesinde keşfettiğim keyifli bloglardan biri daha ☺️💕

    YanıtlaSil