13 Mart 2016 Pazar

Sinema Tarihinin En İyi Filmleri



 Biliyorsunuz, yılda en az bir kez birkaç film eleştirmenleri toplanırlar ve sinema tarihinin en iyi filmleri hakkında araştırmaya başlarlar. Araştırma bitince de listelerini yayınlarlar.

 Bu araştırmalar hep güldürür beni. Çünkü bu zamana kadar hiç bir listenin konuyla alakalı daha önceki listelerle paralel gittiğini gormedim. Ayrıca her yeni çıkan listedeki filmlerin yarısını hayatımda ilk defa duymuşumdur. Bu yüzden İster istemez şunları düşünmeye başlarım:
Acaba bu filmler gerçekten var mı, gerçekten bu kadar iyi ve ömemli mi? Ben duymadım daha önce bu filmleri ama koskoca eleştirmenler beğendiğine göre gerçekten güzel olmalı bu filmler. Mutlaka izlenmeli...

 Hiç düşündünüz mü 'beğenmek' kelimesini? Beğenmek sevmek kelimesiyle yakın arkadaşlardır. İnsanlar çoğunlukla sevdiği şeyleri beğenir, beğendiği şeyleri insanlara anlatır, paylaşır... Bu konuda da aynı şey söz konusu. Birkaç eleştirmen otururlar kendi begendikleri filmlerin bir listesini çıkarırlar ardından takım arkadaşlarının listesiyle de kıyaslayıp dünyaya yeni bir liste yayınlarlar. Şimdi size soruyorum; ne kadar objektif olabilir bu liste?...

 Yine böyle bir liste elime ulaştı. Tabi ki büyük merakla inceledim listeyi, kimler var kimler yok falan diye...  Az önce yazdıklarımı yaşadım tekrar. Kimi filmin ismini hayatımda ilk defa duymuştum, kimi filmin sıralamasını beğenmemiştim, kimi film için de acaba neden listeye eklenmemiş diye düşündüm. Sonra acaba kendi film listem nasıl olurdu diye düşünmeye başladım... İlk başlarda bir sürü film adı geldi aklıma, kimisi (bence) iyi ya da kötüydü. Ardından ayıklamaya başladım bu filmleri en iyiden en kötüsüne doğru. Ama bir türlü sıraya koyamadım. Hangisi bir numara olmalı, hangisi beş numara olmalı bir türlü karar veremedim. En sonunda bıraktım ben de bu konu hakkında düşünmeyi, 'başkaları yeterince uğraşıyor bunlarla zaten, yorma kendini bu kadar' dedim. İyi mi yaptım yoksa kötü mü bilemedim. Ama iyiki bıraktım dedim. Çünkü aklıma daha iyi bir fikir geldi. Uzun zamandır izlemek isteyip de izleyemedim bir filmi izleyeceğim birazdan. Adını merak mı ettiniz hemen söyleyeyim Ben Stiller'ın meşhur filmlerinden biri. Orijinal ismi The Royal Tenenbaums olan drama komedi türünde bir film. Pazar günü için ideal bir tercih gibi, bakalım. :)

 Sizi de kendi seçtiğiniz günün filmleriyle başbaşa bırakıyorum.

İyi seyirler 






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder